17 ianuarie 2012

Costa Concordia - update

Pe data de 13 ianuarie 2012, la ora 21.58 (ora locala), nava de croaziera Costa Concordia, apropiindu-se prea mult de tarm, a lovit stancile de sub apa rasturnandu-se pe partea dreapta (tribord).

 

Carena a fost sparta pe o lungime de 30 de metri. In prezent, jumatate din nava este scufundata in apa.
Sase oameni au murit, cateva zeci sunt raniti iar 16 (29 dupa alte surse) sunt dati disparuti. La bordul navei se aflau si 50 de romani care au ajuns teferi la tarm.

Vina ii apartine capitanului Francesco Schettino care, pentru a-i face o surpriza sefului ospatarilor (Antonello Tievoli), originar din insula, a tras nava prea aproape de tarm.

Dupa impactul navei cu roca de pe fundul marii, capitanul a plecat spre tarm abandonand nava si pasagerii. Potrivit legilor italiene capitanul risca pana la 12 ani inchisoare.

Din cauza vantului puternic si a faptului ca nava se misca (se scufunda incet), autoritatile au decis intreruperea operatiunilor de cautare.
Autoritatile vor incerca sa dinamiteze roca de sub nava in speranta ca aceasta se va redresa.

Un pasager a descris momentul impactului:
"A inceput sa tremure tot, lumina s-a inchis iar oamenii au inceput sa tipe dupa ajutor. O ora mai tarziu, sirena a sunat si a fost dat ordinul de evacuare. Cel mai dramatic a fost sa auzi tipetele oamenilor, ale mamelor strigand dupa familie sau copii. Era intuneric si nu stiam ce sa fac. Oamenii incepusera sa cada pe punte in timp ce nava se inclina."


Nava intrase in serviciu in iulie 2006 iar in noiembrie 2008 mai fusese implicata intr-un accident in portul Palermo cand, impinsa de vantul puternic, a lovit docul cu prova.

Comparatie interesanta:
Costa Concordia avea lungimea de 290 de metri, deplasamentul de 51.387 tone si viteza de 21.5 noduri.
Titanicul avea lungimea de 269 de metri, deplasamentul de 52.310 tone si viteza de 21 noduri.

Citeste articolul Nava de croaziera Costa Concordia a esuat.

Mai multe despre nava Costa Concordia aici.
Credit foto.

Update: Capitanul refuza sa se intoarca la nava (inregistrare audio).

Niciun comentariu:



Subscrieti la blogul Kraftwin (introduceti adresa email in caseta)