16 ianuarie 2012

Driver San Francisco - review

Imi amintesc foarte bine de jocul Driv3r. Principalele motive pentru care l-am jucat o lunga perioada a fost faptul ca puteai executa drifturi in cel mai realist mod si aveai deplina libertate de miscare in plansa.
Am fost placut surprins sa descopar ca noua serie Driver ofera un grad de distractie mult mai ridicat decat seria anterioara. In noua serie Driver numarul masinilor disponibile este urias (peste 120) iar plansa este enorma (335 km de sosele). Adaug si faptul ca, in timpul jocului, poti asculta 60 de piese genurile funk, hip hop, electronic, alternative rock si hard rock.

Jocul Driver San Francisco seamana - pana intr-un punct - cu GTA. Diferente insemnate fata de seria GTA:
- nu poti circula ca pieton;
- in joc nu exista decat masini;
- nu exista arme;
- nu poti intra in nicio cladire;
- nu poti lovi pietoni.

Stiu ca pentru multi jucatori de GTA toate acestea constituie minusuri importante insa va asigur ca aceste minusuri sunt compensate de prezenta altor avantaje notabile.

In Driver: San Francisco poti lua orice masina doresti doar apasand tasta Shift. Vestea cea proasta este ca nu toate masinile sunt disponibile la inceputul jocului.

Jocul ofera mai multe tipuri de misiuni: urmariri (ca politist sau ca infractor), intreceri cu alte masini, efectuarea unor cascadorii, curse checkpoint, efectuarea unor curse cu limita de timp, curse off-road dificile.

Poti conduce masini americane puternice (muscle cars), masini sport de prestigiu (Lamborghini, Aston Martin, Alfa Romeo, McLaren, Pagani Zonda, Ruf/Porsche), limuzine, masini de teren, camioane, autobuze, dube, masini de tractat ...

Pe masura ce indeplinesti misiuni jocul iti "deschide" mai multe masini (si mai multe portiuni din plansa) pe care le poti cumpara cu banii pe care-i strangi executand drifturi si sarituri, indeplinind diferite misiuni sau plimbandu-te, pur si simplu. Iti poti multiplica castigurile cumparand upgrade-uri (disponibile in meniul jocului).


Masinile sunt dotate cu un Boost (un fel de NOS) care-ti permite o acceleratie accentuata de scurta durata; Boost-ul se reface destul de repede in timp ce conduci.

Distractie ofera si condusul masinilor grele: camioanele si autobuzele. Cu acestea poti matura pe oricine ti-ar sta in cale. Masinile lovite (chiar si cele de politie) sunt date usor la o parte de mastodonti.


Masina condusa nu are "viata" infinita - pe masura ce o lovesti aceasta se avariaza. Vestea cea buna este ca, trecand pe langa orice garaj din plansa, masina se reface total. Util de retinut pentru urmariri.

In modul free roam poti conduce peste tot; poti iesi de pe sosea; poti conduce pe drumuri de tara; poti sari peste masini; poti agata masini cu masina de tractat; te poti strecura pe sub camioanele de mare tonaj; poti sari cu masina de pe dealuri. O alta veste este buna: poti distruge obstacole sau diverse obiecte (tomberoane, garduri, statii de autobuz, standuri ziare, stalpi ...).

Politia te urmareste numai daca lovesti o masina de politie care nu este in urmarire; poti distruge linistit orice alta masina. Daca te saturi de politistii care sunt pe urma ta apesi tasta Shift si alegi alta masina.
Daca esti politist si urmaresti vreo masina vei primi intariri. Uneori, celelalte masini de politie vor incerca sa-ti stea in fata. Vestea cea buna este ca te poti transfera in orice alta masina de politie folosind tasta Shift.

In Driver San Francisco avarierea masinilor a fost foarte bine lucrata. Tabla se indoaie, farurile/stopurile/geamurile masinii se sparg, spoilere si capotele cad, oglinzile laterale se avariaza. Prin avarierea graduala a masinii s-a obtinut un efect vizual important.

Ce mi-a placut cel mai mult la Driver San Francisco a fost modul in care controlezi masina; in joc sesizezi un comportament realist al masinii atunci cand accelerezi sau franezi, in curbe/drifturi/lovituri. Masina nu aluneca haotic in curbe asa cum se intampla in GTA. In Driver San Francisco simti greutatea masinii, aderenta fiind mult mai buna. Datorita fizicii destul de bine lucrate cea mai distractiva parte este folosirea franei de mana in curbe. Driftul este atat de distractiv incat poate fi declarat efectul central al jocului. Exceptand simulatoarele auto, un asemenea realism n-am intalnit decat in jocul Mafia (control volan). La acest capitol jocul a castigat detasat in fata competitorilor.

In joc exista si un editor de filme (Film Director). Oricand puteti intra in editor pentru a salva si edita scenele jucate. Editorul are diferite functii: decupare scene, schimbare unghiuri, zoom. Am petrecut destul de mult timp jucandu-ma cu editorul respectiv. Clip-urile de mai jos sunt realizate cu ajutorul acestui editor.

Grafica si sunetul sunt destul de bune. Puteau fi lucrate mai atent sunetele atribuite coliziunii masinii; o alta observatie este aceea ca sunetele produse la impact sunt aceleasi in orice situatie.
Pentru a te bucura pe deplin de atmosfera jocului sugerez folosirea unui subwoofer si a unui volan. N-am avut timp sa-l joc si cu ochelarii 3D pentru a a-mi putea spune vreo parere in acest sens.
La pornire jocul incearca sa realizeze automat conexiunea online, actiune care poate genera intarzieri. Puteti opri Internetul inainte de a rula jocul, daca nu doriti sa jucati multiplayer.

Am creat cateva clip-uri pentru a arata modul in care se desfasoara actiunea in joc.

Clip-urile sunt HD asa ca puteti opta pentru vizualizare 720p.



Urmarire folosind masina de politie Dodge Charger


Intreg playlist-ul Driver San Francisco aici.

Cei de la Ubisoft au reusit sa creeze un joc de succes. Driver San Francisco, la fel ca si GTA, este tipul de joc pe care nu te induri sa-l dezinstalezi oricat l-ai fi jucat. Genul asta de jocuri nu apar prea des.
Jocul a primit numeroase premii si critici pozitive in publicatiile de profil online. Gamefront, Yahoo, Made2Game, Softpedia si Machinima l-au declarat jocul anului 2011 la categoria racing sau driving.

Link-uri utile:
http://driver-thegame.ubi.com/driver-san-francisco/en-GB/home/
http://www.facebook.com/Driver

Niciun comentariu:



Subscrieti la blogul Kraftwin (introduceti adresa email in caseta)