20 aprilie 2013

Autostrada Bucuresti - Ploiesti, un proiect abandonat (video)

In conditiile in care Romania are o infrastructura rutiera jalnica, putinele autostrazi care exista ar trebui sa fie utile, eficiente, sa poti ajunge rapid din punctul A in punctul B fara probleme. Nu este cazul autostrazii Bucuresti - Ploiesti (A3).

Cineva cu mintea "luminata" a decis sa construiasca o autostrada care sa plece de undeva de pe centura Ploiestiului si sa duca undeva in partea de nord a Bucurestiului. Pe toata lungimea ei nu exista nici facilitati, nici iesiri. Autostrada Fantoma ar fi un nume potrivit pentru acest proiect nefericit.

O singura data am folosit autostrada Bucuresti-Ploiesti. Am plecat din Ploiesti pentru a ajunge undeva in cartierul Progresul (unde am si locuit aproape un an). A fost cea mai proasta alegere pe care am putut s-o fac caci in zona de nord a Bucurestiului totul s-a terminat: autostrada se termina undeva intr-o comuna.
La fel ca in toate tarile civilizate, m-am gandit sa ma orientez dupa indicatoare. Care indicatoare? Nu ma mai gandeam sa ajung in Progresul ci macar in centru sau intr-o zona cunoscuta. Nicio sansa. Pe indicatoarele care, totusi, existau erau trecute numai localitati ???

Autostrada Bucuresti-Ploiesti reprezinta un proiect de care autoritatile si-au batut practic joc; 550 de milioane de euro aruncate pe geam. Dupa ce a fost construita total aiurea, a fost si abandonata.
Nici cei conduc astazi nu dau semne ca ar fi interesati sa rezolve problema. Toata ziua sunt transmise in direct ciudatele sedinte de guvern televizate insa n-am auzit vreo vorba despre A3, o autostrada foarte importanta pentru cetateni si economie.

Soferii, oricum, nu mai sunt interesati de autostrada A3 ci prefera sa foloseasca, in continuare, DN1. In timp ce pe autostrada A3 circula, in medie, aproape 2000 de masini/zi, pe DN1 circula 16.000 de masini/zi. E clar ca avem de-a face cu o autostrada fantomatica pe care nu vrea nimeni sa circule.



Subscrieti la blogul Kraftwin (introduceti adresa email in caseta)