09 septembrie 2014

Decaderea continua a Ploiestiului (foto)

Din fericire, vreo doua saptamani am lipsit din Ploiesti. Am vizitat locuri frumoase, am admirat peisaje de wallpaper, m-am simtit foarte bine.
Din nefericire am fost nevoit sa ma intorc; socul a fost puternic.



In toate postarile despre Ploiesti am repetat faptul ca aceasta este un oras gri, fara culoare. Orasul nu mai are nici specific, in afara faptului ca toti strainii (de oras) stiu ca la intrarea in Ploiesti simti miros de gaze. Halal specific!
In afara faptului ca orasul este gri, ca centrul este foarte mic si neschimbat de pe timpul comunistilor, mai nou, orasul a devenit nefunctional si mizerabil. A devenit nefunctionabil din cauza lucrarilor de la linia de tramvai si mizerabil pentru ca nu-i mai pasa nimanui de curatenie.
In centru totul este asa cum au lasat comunistii: aceleasi banci, acceasi gresie si travertin, aceleasi fantani urate si murdare, aceleasi cladiri.

Interesant este si faptul ca pe aleile parcului din fata primariei nu se afla nicio banca pe care sa poti sta. Probabil ca este zona exclusiva a baietilor din primarie; asa or fi decis ei ca e european.

Socul resimtit la reintoarcerea in oras a fost greoi, s-a lasat in stomac. Cand am plecat din oras ma gandeam ca mai rau nu se poate. M-am inselat!

Ploiestiul decade de la an la an si nimanui nu-i pasa. Parcuri industriale, investii peste investitii, insa, in oras nu se vede mai nimic. Ploiesteanul are impresia ca traieste intr-un oras de periferie saracacios, nefunctional si murdar.

De ce era nevoie de asemenea investii in linia de tramvai? Mai este oare eficient sa mentii tramvaiul in Ploiesti? Cati bani a inghitit tramvaiul asta dupa "evenimentele" din decembrie '89? Nu era mai iefin sa folosim autobuze peste tot? Eu cred ca da! Cat ingreuiaza tramvaiul circulatia? Era recomandat sa introduci tramvai intr-un oras cu stradute inguste, asa cum este Ploiestiul? Chiar nu cred! Din Piata Anton pana pe Bulevardul Republicii tramvaiul a creat o gramada de probleme de trafic. Cel putin, linia 101 trebuia desfiintata asa cum a fost desfintata cea care facea legatura cu Mihai Bravu. Se gandeste cineva la aspectele astea sau importante sunt doar profiturile pe care le scot o gramada de baieti din lucrarile (nesfarsite) la linia de tramvai?

Mai jos am postat cateva fotografii din centrul orasul Aurului Negru. Imi pare rau de faptul ca Ploiestiul a ajuns in halul asta; acest oras trebuia sa fie o frumusete tinand cont de cati bani produce.

Strazi centrale Ploiesti






Banci centru Ploiesti



Diverse imagini centrul orasului




Litera C (Palatul Culturii) a ramas la fel de stramba. Mai multe aici.



Tarabele din centru sunt si neingrijite si mizerabile la fel ca si stalpii de iluminat din zona


Daca ar fi sa ne luam dupa cum arata treptele pasajului din fata primariei am avea impresia ca suntem tot pe timpul comunistilor. Numai ca exista mai multa mizerie. Nu avea primaria bani sa schimbe placile acelea distruse? Otetarul ala cred ca a crescut salbatic, la fel ca in jungla.



Fantana oribila din centrul orasului. Apropo, pietrele acelea mizerabile pe care tot curge apa pot fi curatate. Dar cui ii pasa ...? Baietii au montat cateva spoturi albastre in jegul ala; e ca si cum puti a transpiratie si te dai cu parfum.


Avizier Palatul Culturii - ruginatura aceea cred ca exista tot de pe timpul comunistilor.


La final sa ne amuzam si cu o scuza a primariei.


Disconfort? Mai bine spus dezastru! Disconfort ar fi fost sa inchizi o artera importanta nu jumatate din oras! Ce sa facem noi cu hartia aia lipita de indicator?

Acestea sunt doar cateva aspecte pe care le-am intalnit intr-o simpla plimbare prin centrul orasului. Nici macar nu a trebuit sa caut prea mult.

Sincer sa fiu, cu toate ca sunt ploiestean curat, m-as muta din orasul asta si maine fara nicio parere de rau. Banal, gri, plictisitor, fara zone de divertisment, fara sperante. Republica Ploiesti, orasul lui Caragiale ... ce timpuri a trait orasul asta si in ce hal a ajuns ...

Daca doriti sa vedeti cat de pitoresc si interesant a fost acest oras vizitati aceasta adresa.

Niciun comentariu:



Subscrieti la blogul Kraftwin (introduceti adresa email in caseta)